Tematyka żywnościowa Zakupy

Na kanapce, w zupie, jako dodatek do dań głównych – o ogórkach kiszonych

Dowiedz się, gdzie zamówić ogórki kiszone, wejdź na https://artmankiszonki.pl/pl/c/Ogorki-kiszone/13.

Na kanapce, w sałatce warzywnej, w zupie czy jako dodatek do dania głównego – kiszone ogórki w polskiej kuchni podajemy częściej niż chcielibyśmy przyznać. Nic w tym dziwnego, bowiem kwaszone warzywa są równie pyszne, co zdrowe.

Kiszone ogórki – z ząbkami czosnku, koprem albo z innymi dodatkami

Kiszone ogórki to warzywa, które wystawiono na działanie procesu fermentacji. Ich wykonanie jest niezwykle łatwe. Wykorzystuje się do tego pojemne kamienne garnki lub drewniane beczki, w których surowe ogórki wraz z przyprawami zalewa się wodą z solą, a następnie stawia się pojemnik na co najmniej 2 tygodnie w chłodziedo czasu, aż fermentacja mlekowa zakonserwuje zawartość. Amatorzy mało kwaśnych smaków mogą zjeść kwaszonkę już po paru dniach – takie ogórki to tak zwane ogórki „małosolne”. W podstawowym przepisie do zalewy wraz z ogórkami wrzuca się koper i czosnek, jakkolwiek walory smakowe ogórków kiszonych można podkręcić także innymi dodatkami, przykładowo cząstkami chrzanu, ziarnami gorczycy lub liśćmi czarnej porzeczki. Oczywiście nie każdy ma czas ani pod dostatkiem miejsca w kuchni, aby samemu zrobić takie kwaszonki. Nie każdy posiada też spiżarnię bądź piwnicę, w której może przetrzymywać żywność w ogromnych ilościach. Nie oznacza to natomiast, iż jest się zmuszonym odmówić sobie spożywania ogórków kiszonych – w dowolnym momencie możemy kupić je w sklepie na wagę bądź w poręcznych opakowaniach, a więc w pojemnikach z rączką czy też w workach foliowych, które bez trudu zmieszczą się w lodówce.

Czy powinno się spożywać kwaszone ogórki?

Od stuleci wiadomo, iż sfermentowane warzywa korzystnie oddziałują na nasz układ pokarmowy. I to prawda, ponieważ razem z kiszonkami konsumujemy pomocne kultury bakterii, które dobrze oddziałują na florę przewodów pokarmowych i obniżają ich pH, wspierając w ten sposób proces trawienia. Jednak na tym nie koniec! Kwaszone ogórki nie mają wiele kalorii (to około 12 kilokalorii w 100 g), a jednocześnie zawierają między innymi witaminy z grupy B, witaminę D, C i E oraz mnóstwo składników odżywczych koniecznych do prawidłowego działania organizmu, to przykładowo żelazo, magnez, wapń, mangan i potas. A co z sokiem z ogórków kiszonych? Jeśli lubimy kwaśne smaki, zalecamy nie wyrzucać go po zjedzeniu warzyw. Lepiej użyć go do zupy ogórkowej albo wypić, bo w czasie kwaszenia mikroelementy przedostają się po części do zalewy. Trzeba jednakże zaznaczyć, na kwaszonki powinny uważać osoby z nadciśnieniem – w kiszonkach może znajdować się wszak spora ilość soli.

Adres firmy:
"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669 997 776
E-mail: [email protected]