Strony internetowe Zagadnienia IT

Masz filtr Google na swojej stronie? Dowiedz się jak go usunąć?

Odnotowałeś nagły spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio wyrażeń? Żadne czynności, mające na celu polepszenie sytuacji, nie dają żądanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy powyższe objawy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.

Filtr Google – co to takiego?

W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie tego rodzaju filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędem na stronie, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Jak ściągnąć filtr ze strony?

Pierwszym krokiem do usunięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej toksyczne – działania te usprawnią nam dedykowane programy takie jak Seo odkurzacz. Po „odłowieniu” linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Do wykonania wszystkich powyższych kroków potrzeba sporej wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.

Kiedy powinno się usuwać linki z Google?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymaga od nas natychmiastowego działania. Podczas okresu trwania blokady domena jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na straty finansowe, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem rady u doświadczonego specjalisty. Właśnie z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać problem w odpowiednie ręce.