Budowanie własnej witryny internetowej zobowiązuje do jej efektywnego sytuowana w wyszukiwarkach, aby była dostrzegalna dla odbiorców i miała stałą pozycję. Czasami jednak firmowa strategia powoduje naruszenie norm rzetelnego pozycjonowania i portal może być zablokowana przez bany i filtry Google. Przyjrzyjmy się, jak się zachować w takiej sytuacji.
Dlaczego filtry i bany Google są groźne dla witryny internetowej?
Ban od Google to najgorszy rodzaj kary, któremu może zostać poddana witryna internetowa. Oznacza on kompletne wykasowanie jej z rezultatów wyszukiwarki Google, co tak naprawdę realnie utrudnia funkcjonowanie biznesu. Pamiętajmy, że gros użytkowników używa Google, więc po zbanowaniu strony ilość naszych gości gwałtownie spadnie. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą stronę www w wynikach wyszukiwarki, co też źle wpływa na klikalność witryny. Istnieją filtry ręczne – ustawiane osobiście przez ekipę Google a także algorytmiczne, które wywoływane są mechanicznie przez specjalne oprogramowanie.
Czy można zlikwidować bany i filtry Google?
Należy podkreślić, że bany i filtry Google zakładane są na przykład za stosowanie przesadnej liczby odsyłaczy przekierowujących na naszą stronę internetową lub stosowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej wysokiej pozycji. Aby zlikwidować ban od Google trzeba uprzednio poznać jego podłoże. Pamiętajmy, żeby zlecić to profesjonalnej agencji SEO, która kompleksowo rozprawi się z kłopotem. Operacja może niestety ciągnąć się aż 6 miesięcy, trzeba więc uzbroić się w cierpliwość.