Strony internetowe Usługi

Audyt SEO wykryje szereg dysfunkcji witryny

Sprawdź, kto oferuje audyt strony internetowej.

Pojęcie audytu – cytując internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – to sprawdzenie spółki, przedsiębiorstwa bądź firmy pod kątem rozmaitych czynników, między innymi finansowych i organizacyjnych, jak również oszacowanie możliwości dalszego rozwoju. Co, mając na uwadze powyższą definicję, oznacza zatem audyt SEO? Jest to dokładna analiza strony internetowej, sprawdzająca różne jej aspekty, jak metadane, szybkość ładowania się witryny, kod strony, strukturę nagłówków i wiele mniej i bardziej znaczących elementów. Oprócz samego wyliczenia błędów i uchybień, w dobrym audycie SEO muszą być zamieszczone również wskazówki odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO bada stronę internetową pod kątem treści na stronie, użyteczności, zgodności ze standardami W3C, jak również poprawności kodu. Oprócz tego sprawdzane jest też, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Krótko mówiąc, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby wykryła ona wszystkie dysfunkcje strony i – co najważniejsze – zaproponowała rozwiązania, które pomogą je naprawić.

Sygnały, iż należy zlecić audyt SEO

Online można znaleźć dużo stron oraz narzędzi, dzięki którym prędko i bez opłat przeprowadza się audyt SEO witryny. Pozytywy tej opcji? Szybkość oraz cena. Minusy? Jest ich sporo. Darmowe narzędzia lub też okrojone dema z niewielką paletą opcji, są bardzo niedoskonałe. Jeżeli już znajdą jakieś uchybienia na stronie, to zapewne nie wszystkie. Sporo pomyłek (przykładowo w kodzie) spostrzec można jedynie w trakcie analizy wykonanej przez człowieka, a nie oprogramowanie.

Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję oczekuje się zazwyczaj od kilku dni do mniej więcej 30 dni. Czas na dostarczenie analizy powinien zostać określony w umowie podpisanej z agencją, która podjęła się jego przeprowadzenia. Audyt w wersji płatnej umożliwia wykrycie wszystkich newralgicznych problemów ukrytych w witrynie. Jeżeli strona była utworzona na otwartym szablonie albo na platformie pokroju Magento czy Shoper, to błędów do poprawy może być sporo. Kiedy witryna wolno się wczytuje, a na najistotniejsze dla klienta słowa kluczowe wyświetla się daleko za pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania, to także są to znaki, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie świetnym pomysłem.

Audyt SEO – co ujawni, jeśli będzie wykonany starannie

Odpowiednio wykonany audyt SEO może odkryć sporo wad strony, najczęściej:

  • brak lub nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics),
  • powody niskiej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do witryny dla robotów,
  • poprawność kodu witryny,
  • poprawność w strukturze nagłówków,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • błędy w wersji mobilnej strony, np. zbyt wolne wczytywanie się różnych obrazów,
  • brak bądź nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • niska prędkość ładowania się witryny w wersji na komputer oraz na urządzenia mobilne

.

Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]