Nigdy wcześniej nie widziałeś tak korzystnej oferty PBN!
Aby konsument zauważył twoją działalność powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, ale także postarać się o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest zawartość strony i to czy cyklicznie pojawiają się na niej nowe profesjonalne i pomocne dla użytkownika artykuły. Ale nie wolno również pomijać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
PBN – przydatne jako komponent szerokiej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, dlatego że są tworzone i administrowane przez jeden podmiot (przeważnie przez dużą agencję marketingową lub agencję SEO), który dba o jakość publikowanych tam tekstów. PBNy są z reguły używane jako jeden z komponentów szerokiej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, ponieważ najlepsze efekty ich wykorzystania zauważa się w stosunku do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają utworzenie znacznej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie oceniane przez wyszukiwarki. Za słaby punkt PBNów można uznać tylko to, że ich utworzenie nie jest tanie, a potem konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na utrzymanie ich w dobrej jakości.
Wizytówki NAP i publikacje z canonicalem, czyli jak wykorzystać potencjał PBN
PBNy świetnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To generalnie każda publikacja w sieci, gdzie zaprezentowane są istotne dane telekontaktowe firmy – jej adres e-mail bądź telefon, adres stacjonarny i nazwa. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też zakładka w ogólnodostępnym rejestrze firm, profil w mediach społecznościowych czy artykuł, w którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.
Drugi efektywny sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z podaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej wartość oryginalnego wpisu, dlatego że odnajdywanie linków do niego na różnych witrynach w sieci rozumieją jako dowód, iż pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są rzetelne, warte przeczytania teksy. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy tekstach z sektora YMYL, w którym liczy się wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych głównie ze zdrowiem, doradztwem prawnym, aktualnymi informacjami czy doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO