Więcej informacji o pozycjonowaniu Krakow
Funkcjonują trzy kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Matki, Tłusty Czwartek lub koncert znanego piosenkarza. Ten wariant pozycjonowania jest bardzo skuteczny, jeśli popularna w danym czasie fraza zostanie odnaleziona i użyta z należytym wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. Najczęściej powinno się rozpocząć je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, aby Google zdążyło zaindeksować nową czy też uaktualnioną treść witryny internetowej.
Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon
Dalszy typ pozycjonowania to solidne i wypróbowane rozwiązanie dla osób posiadających niski budżet na reklamę. Za sprawą stosownego doboru słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z daną branżą, ale także stawki za reklamę w Google Ads ulegną znacznej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon to także znacznie niższa konkurencja. Istotne jest też to, że coraz powszechniejsza jest tendencja do wpisywania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– smartfon LG G7 niebieski,
– buty Nike Air Max czarne sklep online,
– golarka Philips S5400 czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo ważne w szczególności dla sklepów internetowych. Przy użyciu tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę towarów mogą efektywniej piąć się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju kluczowe jest dodanie do frazy nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę na ogół:
– miejscowość (np. “restauracja Kraków”)
– dzielnicę (“sklep komputerowy Żoliborz”)
– kraj (“kompozytor Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie sprawdzi się w działaniach dla przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoją ofertę tylko do odbiorców mieszkających na danym obszarze. Taki sposób pozycjonowania jest wykorzystywana także wówczas, gdy firma ma niewiele finansów na promocję i nie może rywalizować na frazy bez dopasowania lokalnego, np. zamiast “restauracja amerykańska“, to “restauracja amerykańska Kraków”.
Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]