Reklama, promocja, marketing Zagadnienia IT

Kara dla webmasterów, czyli o filtrach od Google

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Filtry i bany Google są karami nakładanymi na twórców stron, którzy łamią zasady wprowadzone przez Google. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów, czyli filtry ręczne – nakładane przez pracowników Google oraz filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeśli w czasie pozycjonowania strony stosujesz się do wszystkich wytycznych, nie powinieneś obawiać się filtrów Google.

Jakie są konsekwencje nałożenia filtrów od Google?

Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują duży spadek w wynikach wyszukiwania. Za najpoważniejsze przewinienia Google może ukarać całkowitym wyrzuceniem z wyników wyszukiwania. Częściej spotykane są jednak filtry od Google, które uniemożliwiają osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce lub które powodują, że treść strony nie zostaje indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej typu. Filtry ręczne nakładane są zazwyczaj na okres miesiąca, algorytmiczne do momentu aż roboty Google znów odwiedzą naszą stronę. Oczywiście warunkiem zdjęcia filtrów we wszystkich przypadkach jest dostosowanie strony do zasad wytyczonych przez Google.